2014-04-16

Nekenčiu BMW!

Jie nerodo posūkių ir gadina Hanner aikštelės asfaltą savo chuliganiškais burnout'ais. Šonais griauna pakelės stulpus, nepraleidžia bobučių pėsčiųjų perėjose ir švilpimu kviečia į savo automobilį įsėst gražias paneles Vokiečių gatvėje. Ir dar parkuojasi neįgaliųjų vietose.




BMW vairuotojau, jei tu tai skaitai, tai skaityk toliau, nes kitaip teks man pamiršt kelią į Hanner'į netrumpam laikui :)
Bet jei vairuoji ką nors ne BMW, o, sakykim, japoniško - ko gero, šypsais ir linksi galva. Ar tikrai turi kodėl?

Tai mėgsti Volkswagen, ir manai, kad tave visi šmaikštašikniai pamiršo? Manyk dar kartą.. :)

Sukasi rotorius?

O gal tu moteris?

MIATA?

Subaru?

Renault?


Honda? :)

O Toyota yra tiek nuobodi, kad apie ją nieks jokių juokų į internetus neįdeda. Rimtai, neradau nė vieno paveikslėlio su 4 vaikiškom kėdutėm, 2 narvais šuniui bei žąsims ir grėbliu.

Stereotipai!
Pasaulis yra pilnas nežinomų dalykų, o kai tų dalykų nepažįstame, vertinam juos pagal mus supančios aplinkos įdiegtus stereotipus. Japonai rūdija, prancūzai vargsta su elektra, bmw - marozai, vw - gezai, amerikiečius vairuoja neišmanėliai, italus - ilgaplaukiai vadybininkai, kitus vokiečius - trumpaplaukiai vadybininkai, kablukus - rajonski vadybininkai... Universalams, kabrioletams, kupė, sedanams, raudoniems, baltiems, juodiems, kriokiantiems ir stance'intiems ir grojantiems automobiliams mes tuoj pat prikabiname etiketę, nes jų, ko gero, tiesiog nepažįstame.

Šiandien vėl atsilankiau Team Beat garaže-fabrike. Kaip visad, ten vyksta įdomūs reikalai, bet šiandien kalba, tarsi tyčia, išėjo apie BMW ir Nissan skirtumus. Svečiuose buvo apsilankęs Rule, didelis BMW gerbėjas, turėjęs gal 7 vienetus E46 ir visokių kitokių bemsų, kurių, prisipažinsiu, vieno nuo kito pagal kodus dažnai nė neskiriu :) Žiūrėjo jis, kaip Arnas ir Julius krauna Nissan važiuoklę vieton, ir komentavo: "BMW viskas paprasčiau". Ir čia pat kitas bičas atšovė: "Taigi tas pats, kas Nissan!". Rule nepasiduoooda: "Ne ne, pas bemsą vis tiek paprasčiau!".

Na ir kas ten sudėtingiau ar paprasčiau gali būt, kai turi keletą "arm'sų", kuriuos prie stebulės ir subframe'o prisuki pora varžtų? Net žvairas santechnikas sugebėtų surinkt tiek vieną, tiek kitą pakabą, ir skirtumo nelabai pastebėtų. Tūkstančiai "meistrelių" kiekvieną dieną čiupinėja tokias pakabas ir skirtumo, su kuria darbuotis, nelabai mato.

Skirtumas yra mūsų galvose. Kai matome kažką, ko nesame čiupinėję savomis rankomis, pasikliaujame iš anksto suformuota nuomone. Nepažįstami dalykai kelia diskomforto jausmą, todėl labai greitai nubrėžiam liniją tarp "savas" ir "svetimas", RWD ir FWD. Štai čia, dešinėje, stovi automobilių blizgintojai, o kairėje - slalomistai. Prieky - žiedininkai, už nugaros - drifteriai. Vieni kitų mes tarsi nepažįstam, kalbam lyg ir skirtingomis kalbomis, juokiamės iš kitokių, nei esam patys. Natūralu, vienok, ieškoti savo tapatybės prisiskiriant save tam tikrai socialinei grupei, bet taip mes prarandame pažinimo džiaugsmą, o kartu - ir progą išmokti kažko naujo.

Važiuojantys sukibimui tikrai turėtų pamėginti šonaslydį, o jei vairuočiau stance automobilį - būtinai išmėginčiau bent jau kokį lėtuminį slalomą. Mokėdamas susidėti tvarkingą audio aparatūrą padėčiau draugui, nesusitvarkančiam su standartine savo kasdieniame automobilyje. Ruošdamas drifto bolidus patarčiau galios didinimo bei transmisijos tobulinimo klausimais žiedininkams. Mus visus vienija kai kas bendro - dėmesys iš metalo, plastmasės bei gumos sudėtam keturračiam kompanionui.

Vieni iš kitų galime daug ko išmokti - vairavimo technikos, konstravimo žinių. Kiekvienas automobilių gamintojas turi individualių sprendimų, kuriuos, galbūt, galėtume panaudoti savo bolidui. Galų gale, kuo platesnė bus tavo, kaip automobilisto, pasaulėžiūra, tuo geriau suprasi kitus kolegas automobilistus.

Kad ir koks JDM mylėtojas būtum, grožį įžvelgti gali ir skirtinguose dalykuose, kuriems geriausi pasaulio inžinieriai bei dizaineriai skyrė dešimtis tūkstančių valandų.

Nors šiandien sankryžoje xennon'ais visose lempose, taip pat - ir rūko žibintuose, pasaulį akinančio BMW vairuotojas pro liuką iškėlė vidurinį pirštą už mano mirktelėjimą ilgosiomis šviesomis, bet vis tiek Rule's E46 man iš tikrųjų yra gražus:

Kiekvienas juokas turi dalelę tiesos, todėl verta nepamiršti, kokį stereotipą atstovauji, ir griauti jį. Bus smagu :)

Pradžia yra - BMW gerbėjas Rule išdrįso vienu pirštu paliesti Nissan'ą:

2 komentarai: