2014-06-09

Kaip tapti labiau cool - 1 dalis

Šįkart čia bus tik trumpa paskutinės savaitės darbų apžvalga. Ne visų darbų - tik tų, kurie daugiau ar mažiau pasiekė galutinę stadiją.

Autoplius Fast Lap metu paaiškėjo, kad trasoje temperatūros po variklio dangčiu kyla į labai nejaukius dydžius, tad aušinimo sistemos tobulinimai tapo neišvengiami. Ačiū indikatoriams, kurie pypsėjo ir perspėjo mane apie grėsmę perkaitinti variklį!

Miatos BP serijos variklis buvo sukurtas talpinimui į Mazda 323 modelį, toliau keliavo per įvairius kitus automobilius (Ford Escort / Laser, Kia Sephia, Suzuki Cultus...) ir pateko į Miatą. Deja, jo aušinimo schema Miatoje tapo neefektyvia, nes variklis vietoj prigimtinio skersinio talpinimo čia buvo talpintas teisinguoju išilginiu būdu, reikalingu galiniais ratais varomam automobiliui:


Atkreipkite dėmesį - aušinimo skystis turi apeiti variklį pirmyn ir grįžti atgal, tokiu būdu ne tik užtrukdamas variklyje nepateisinamai ilgai, bet ir palikdamas 4-tą cilindrą praktiškai nepaaušintą. Išmanūs Miatų vairuotojai seniai sugalvojo būdą išspręst šiai problemai. Pavadino jį "coolant reroute".


Štai tokia yra vandens srauto tėkmės schema pakeitus jo tėkmę. Vanduo tolygiai apkeliauja visus cilindrus, jam nebereikia apsisukti. Vienintelis minusas - daugiau kanalizacijos po variklio dangčiu. Bet ji VEIKIA, o funkcija yra svarbu! Tad, kaip sako garsūs broliai, "kibkime į darbus".

Pirmiausia įsigijau aliuminį radiatorių. Karščio nuo teisingesnės aušinimio skysčio tėkmės schemos nesumažėja ir jį vis tiek reikia kažkaip išsklaidyti į atmosferą, o ir didesnė skysčio talpa proporcingai padidins sistemos terminę talpą. Štai šitaip atrodo radiatorius, paslinktas maksimaliu įmanomu atstumu link variklio:




Nuotraukose matyti oro dėžės "maitinimo" oru skylė, imanti šviežią atmosferą iš radiatoriaus priešakio - radiatorius yra paslinktas link variklio, kad būtų vietos šiai skylei. Tam, kad radiatorių pasiekęs oras nepabėgtų, jį šiek tiek užsandarinau plokštėmis, pagamintomis iš aliuminio skardos:



O štai čia - vaizdelis, rodantis, kiek nedaug vietos liko tarp ventiliatoriaus ir vairo stiprintuvo bei priekinio sutvirtinimo:

Truputį nepasisekė gaminant coolant reroute tarpiklį standartiniam ir aftermarket sensoriams... Turėjau brėžinį, skirtą NA modeliui, tačiau jo sensoriaus sriegis yra M14, o mano - M12. Teko apversti tarpiklį ir pagaminti sriegius teisingiems NB modelyje dydžiams, o M14 - "užkišti" varžtu, nupjaunant jo galvutę, nes kitaip ji paprasčiausiai remtųsi į greičių dėžės varpą:

Kadangi tikėjausi išsisukti su 1.8 termostato dangteliu, kurio kampas nėra tinkamiausias reroute'o gamybai, uždegimo ričių paketas irgi turėjo būti paslinktas - į tą pačią vietą ir dangtelio vamzdelis, ir paketas netilpo... Išspręsiu šitą klausimą arba konvertuodamas sistemą į COP (Coil On Plug), arba 1.6 termostato dangteliu. Greičiausiai tai bus dangtelis - mielai nuleisčiau grįžtamąjį vamzdį į tarpą tarp bloko ir kolektoriaus :)


O štai čia - užbaigtas coolant reroute su aliuminiu radiatoriumi. Pagaliau!


Be abejonės, pakeliui teko kelis kartus vėl viską nuardyti ir sudėti atgal.. paskutinį kartą tą padaryti teko tiesiog dėl to, kad pamiršau įdėti termostatą. O vietos tarp variklio ir sienelės yra nedaug! :)

Rezultatas: važiuojant bent 30 km/h greičiu vandens temperatūra nekyla aukščiau 87ºC, kai anksčiau turėdavau visus 100ºC. Tepalo temperatūra irgi smarkiai sumažėjo - vietoj 90-95ºC važiuojant miesto ritmu ji tesiekia gerus 80-85ºC. Malonu, kai iki 4 ryto užtrukęs garažinėjimas duoda rezultatų!

Antroji tapimo "cool" dalis - tepalo aušinimas. Šią savaitę turi atvažiuoti visos reikalingos detalės!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą