2015-04-25

50 mėlynų atspalvių


Nenustebčiau sužinojęs, kad šį skaitalą atsidarė daugiau moteriškos lyties atstovių, nei įprastai :)

Praėjo daug laiko nuo paskutinio mano straipsnio, ir kaltės jausmas ima viršų prieš miego poreikį. Pasiilgau rašymo ir tikiuosi, kad bent du-trys žmonės pasigedo mano rašinių. Jei taip - pakelkit nykštį, kartais tiek ir užtenka, kad atsirastų daugiau motyvacijos nuveikti ką nors didingo.

Poliuretaninė važiuoklė

O iš tikrųjų tai purvino, tepaluoto, žalojančio kūną, bet labai labai malonaus sielai. Ką ten sakė romėnai apie sveiką kūną... mens sana in corpore sano? Fuck you, mens sana in corpore in oleo! Va kiek nedaug tereikia žmogui - apsiliet transmisine alyva, prasikirst nosį į stalčių, kol kapoji diferencialo įvores, uždegti grindis su 646 skiedikliu, gesinant grindis padegti ir batus... daug daug kartų tvoti sau per ranką plaktuku, ir vis tiek juo mojuoti, nors ir žinant, kad mažiausiai 15-tą kartą pataikysi į tiksliai tą pačią vietą plaštakoje. Galėčiau būt vicečempionas mazochistų olimpiadoj, vien tam, kad skaudėtų, jog nelaimėjau. Bam!

Jei paprašytumėt manęs surimtėti (do it now or never), tai pasakyčiau - reikia lįst į garažą ir konstruoti dalykus. Šiaip jau labiau mėgstu vairuoti, bet, kadangi mano darbo pobūdis - sėdimas, įrankiai - galva bei pirštų pagalvėlės, o laisvalaikis neretai prasideda gerokai po vidurnakčio, garažas ir automobilio konstravimas tampa geriausiu SPA. Tik po jo tenka kaltai slėpti rankas nuo klientų, nes jų nuo grafitinio tepalo atplauti nebemoku.

Taigi, nusprendžiau vieną kartą imti ir užbaigti darbus ten, kur vis nukrypdavo žvilgsnis - važiuoklėje. Tai leis sukoncentruoti dėmesį įdomesnėse srityse - aerodinamikoje bei, galų gale, galios didinime. Bent jau aš taip teisinu savo nepasiryžimą galų gale padaryti ultimatyvų žingsnį - susirinkti dar bent kokius 90 arklio galių po variklio dangčiu.

Nuėmiau visą miatos važiuoklę, nusmėliavau, nudažiau milteliniu būdu ir sudėjau poliuretaną. Viską surinkau sutepdamas gausiau, nei reikia - tiesiog kad grafitinio tepalo užtektų ir plaukams :)
Patikrinimas be amortizatoriaus testą įveikė:

Kol Dagrio vyrai miatai darė suvedimą, turėjau progos pažvelgti į savo iškrypimus retrospekyviai. Bežvelgdamas, kad ir ką tas žodis reikštų, vis lyginau tai, ką turiu, su tuo, ką turi kiti. Ir supratau.

Yra du visiškai teisingi, tik absoliučiai skirtingus rezultatus duodantys automobilio tobulinimo keliai:
  • go hi power;
  • go lo power.
Go hi power po to, kai užsiklijuoja "I burn tires" arba "Got snail?" lipdukus, neapsikentę iš tikrųjų susigrūda kokį nors variklį, kuris turi mažiausiai 2 cilindrais daugiau, nei priklausytų, arba užkabina kažkokį prancūzišką patiekalą ant motoro. Taip, jie pasidaro arklių, ir taip, jie net nesusišukavę išbarškina visus, kas tik priartėja prie šviesoforo. Ir taip, jie netgi sąlyginės ištvermės reikalaujančioje žiedo disciplinoje įveža laikus, į kuriuos žiūrėdamas nedrąsiai vis tik pagalvoji - "arkliai...". Kaip rašė naujoji LASF generalinė sekretorė Tomas Digaitis, kai kurie lenktynininkai vis skundžiasi, kad juos aplenkia kitų arkliai. Haha, pasijuokim iš jų! Bet kartais arkliai iš tikrųjų padeda aplenkti, ir čia nepasiginčysi su fizika.

Go lo power savo idealistinį "aš esu vairuotojas, o ne vadeliotojas" požiūrį grindžia "savo sugebėjimais", važiuokle, padangomis, mažu automobilio svoriu, geru balansu, aerodinamika... padaro viską, kas tik galėtų suteikti bent menkutės vilties pasivyti Go hi power bičus. Jie net nusiperka Logitech vairus, įsigyja virtualios realybės licencijas ir, virdami kopūstų troškinį, lenktyniauja su savo bosais, slaptais geimeriais ir kitais laido lenktynininkais, kol neprisitrina pūslių ant rankų. Ir vis tiek dažniausiai nepasiveja Go hi power. Nes fizika yra fizika.

Fizika yra tokia klasiokė, su kuria niekas nesipyksta, nes ji viską žino apie visus. Kai Fizika ką nors pasako, visi kiti klausosi ir nesiginčija, nes Visatoje kitaip ir nebebūna. Taigi, fizika sako, kad:
  • F_D\, =\, \tfrac12\, \rho\, u^2\, C_D\, A - didėjant greičiui, oro pasipriešinimas didėja eksponentiškai (u^2)
    • \rho - oro pasipriešinimas (oras 25ºC temperatūroje - 1.184)
    • u - greitis
    • C_D - pasipriešinimo koeficientas (Miata - 0.38, BMW E36 - 0.30)
    • A - objekto plotas judėjimo kryptimi
  • E=(mv^2)/2
Vadinasi, abi komponentės, reikalaujančios automobilio galios greitėjant, priklauso nuo:

Skaičiai, kad ir kaip nesinorėtų to pripažinti, kalba už save - miata, net būdama gerokai mažesnė, vis tiek turi aerodinaminį atsilikimą nuo BMW E36.
Pažvelkime į formules atidžiau - kinetinės energijos formulė sako, kad darbas, reikalingas pasiekti tam tikrą greitį, yra tiesiogiai proporcingas automobilio masei. O aerodinaminio pasipriešinimo formulė sako, kad darbas, reikalingas tam tikrą laiką nugalėti oro pasipriešinimą automobiliui važiuojant duotu greičiu, yra eksponentiškai priklausomas nuo automobilio greičio, kai nuo aerodinaminių parametrų - tik tiesiškai.

Paprastais žodžiais kalbant, kuo greičiau važiuoji, tuo didesnę automobilio galios dalį "suvalgo" aerodinamika. Arba, kaip sakė mano kaimynas, "jūs ten ant kiek važiuojat, ant šimto septyniasdešimt????!!!!!".

Supaprastinkime dar kartą. Jeigu, pavyzdžiui, važiuojant 140 km/h greičiu oro pasipriešinimui nugalėti naudojame 40 ag, tai 140 ag automobilis greitėjimui galės panaudoti 100 ag, kai 200 ag analogiškas automobilis tam turės visus 160 ag. Tai yra didžiulis, 1,6 karto skirtumas.
Ar dabar jau paaiškėjo, kodėl tie keliolika ar net keliasdešimt arklio galių žiede yra tokios svarbios?

-------------------------------------
Ta proga, norėdamas sumažinti savo go low power alternatyvas, aš jas paprasčiausiai eliminuoju vieną po kitos. Padangos? Check. Amortizatoriai? Žinoma. Aerodinamika? Kas per klausimas! Poliuretaninės įvorės? Štai ir jos.

Fast forward į kažkurios dienos, dingusios iš mano gyvenimo kaip "nepažymėta ir niekas negirdėjo apie ją", priešaušrį - skaudančiomis rankomis, kraujuojančia nosimi (prisimenat tą stalčių iš Panevėžio?), mėlynomis kaip Anniversary Edition Miata kojomis plūkiausi po savo miata, pakibusia ant jack stand'ų. Kėliau diferencialą savo kūnu, po kelis kartus išpresavau rankomis ir sukišau atgal poliuretano įvores. Ne dėl to, kad taip reikėtų - tiesiog buvau kvailas ir sukišau "kaip tinka", o ne pagal detalių ID. Kaliau, spraudžiau ir kitaip kankinausi, galvodamas apie šitas fizikos lygtis, kurias jums čia parašiau. Kėliau diferencialą ir galvojau - "va, susidėjau poly, ir ką - ir 0,1 sekundės gal rasiu, o gal ir ne". Taigi, bedirbdamas tą naktį, begamindamas tuos 50 mėlynų atspalvių - lygiai tiek mėlynių suskaičiavau ant savo kojų - aš supratau, kad atsikalbinėjimų jau gana, reikia arklio galių. Todėl dar truputį pažaisiu su aerodinamika ir tada, per žiemą, ką nors išspręsiu arklių klausimu :)

Bet neliūdėkite - tie, kas neturi arklio galių, gauna didesnį šansą geriau pajusti savo klaidas parenkant bei įgyvendinant trajektorijas, patikimesnę techniką ir žymiai mažesnę kovinio kilometro kainą.

Ta proga noriu palinkėti - važiuokite daug ir mėgaukitės.

Sezonas prasidėjo, 50 mėlynų atspalvių - ne pabaiga!

2015-01-09

Įsitaisyk patogiai


Orlaivių pilotai, siekdami gauti licenciją savarankiškiems skrydžiams, turi sukaupti tam tikrą skrydžio valandų skaičių. Fast Lap trasos valandų skaičiaus nereikalauja, bet visiškai suprantama, kad tobulėti be praktikos - sunku. Vadinasi, šį sezoną teks išsėdėti už vairo daug daug valandų. Ne tik trasoje - ir kasdienėse kelionėse. Ergo, sėdėti turės būti patogu.

Taisyklinga sėdėsena - ypatingai svarbus dalykas vairuojant greitai. Iš pradžių ji gali pasirodyti nepatogi, gal net nepratę prie darbo kai kurie nugaros raumenys paskaudės. Kiek pavažinėję, suprasite, jog automobilį valdote geriau, jaučiate daugiau atsako iš važiuoklės, mažiau laikotės už vairo ar remiatės kojomis. Plačiau apie tai galit paskaityti ištraukoje iš S. Zasados knygos "Saugus greitis". O trumpai galiu papasakoti ir aš :)

Taigi, pirmiausia atsisėskite ant sėdynės ir stipriai prigluskite nugara prie atlošo. Jei sėdynės aukštis reguliuojasi - nuleiskite ją žemyn tiek, kiek įmanoma.
Ištieskite kairę koją ir paspauskite sankabos pedalą taip, kad pėdos pirštai būtų ties jo pagalvėlės viršumi. Laikydami sankabos pedalą pilnai įspaustą, pažiūrėkite į savo kelį - kelis neturėtų būti visiškai ištiestas. Dabar sankabos pedalą atleiskite, bet koją laikykite priglaudę toje pačioje vietoje. Jūsų šlaunis turėtų remtis į sėdynę. To reikia, kad vairuojant nevargtumėte laikydami kojas ore, paruoštas spausti pedalus, ir kad juos pasiektumėte lengvai bei greitai. Tinkamą poziciją atrasite slinkdami sėdynę pirmyn bei atgal.

Antra - teisingas atlošo kampas. Čia viskas paprasta - atsiremkite visa nugara į atlošą ir lenkite jį į priekį tol, kol jūsų plaštakos lengvai užsilenks už vairo, laikant jas pačiame rato viršuje.

Jeigu automobilio vairas bei sėdynė nėra smarkiai modifikuoti, šių paprastų instrukcijų pakaks taisyklingam arba bent jau padoriam sėdėjimui savo darbo vietoje.

Tai tiek tos sėdėjimo pamokėlės - grįžkim prie savigyros.
Kad jau nusprendžiau atsisėst patogiai tokiame mažame automobilyje, dėl pageidaujamos sėdėsenos teko paaukoti standartinių sėdynių tvirtinimo vietas bei prisukti Recaro lopšius tiesiai prie dugno. Pagal visus FIA 253 str. J priedo reikalavimus. 

Pirmiausia - test fit'as. Kairėje - ankstesnė pozicija, dešinėje - naujoji.



 Sėdynės kronšteinų atžvilgiu yra taip žemai, kaip tik įmanoma.

Mano stogas tikrai nebuvo sandarus, po didesnių liūčių automobilyje telkšojo balos. Tikros balos.

Dauguma rūdžių - išskirtinai paviršinės ir lengvai valėsi ranka.

Gerai padirbėjus reikia papietauti!

Hmm... Kas čia? Ar tik ne... garso izoliacija?

Vairuotojo pusėje reikalai tokie patys.

Šalinam tai, ko čia niekad ir... nebuvo?

Padirbėta ir su vairuotojo puse.

O štai šitaip vaizdas atrodo iš viršaus.


Garso izoliacijos buvo labai... nedaug. Sutaupiau gal kokį kilogramą ar du.

Nugręžiant spotweld'us su paprastu grąžtu kartais lieka skylių. Reikia jas užtaisyt :)

Virinimo darbai - check.

Rūdžių surišėjas/gruntas + seamweld'o silikonas.

Dažai.

Kontraplokštės sėdynių tvirtinimams. Taip, plotas vienam tvirtinimui - 40+cm2, kaip ir reikalaujama.

Sėdynių laikikliai - vietoje.

Dabar belieka sulaukti užsakytos kiliminės dangos ir pasigaminti naują kilimą, nes Fast Lap street klasėje jis - privalomas.

Geros dienos! :)

2014-12-08

Rev dependent noises from engine compartment

Do you have a rev dependent noise coming from your engine compartment? Here is how you find the source of it.

If you have some additional info, please, add it as a comment, I'll use it to improve this post.

Belt covers might also touch something, this is also a common noise source. 

1) remove power steering belt, turn engine on, check for noise. If it's gone, check your belt and try to rotate PS pump - one of them is the problem.
2) if the source is timing belt covers, they might change the pitch or level of noise when you press covers using some tool. Be careful to NOT get your tools or hands into belts, you might loose your fingers this way! Do not wear a scarf or anything similar - it might get caught there, too! Try pressing covers. If this changes noise - the source is belt touching a cover. 
3) remove alternator belt, turn engine on, check for noise. Only for several seconds - your water pump is also driven by the same belt! If this noise is gone - your source is either belt itself, alternator (it's bearings) or water pump. Inspect your belt, rotate alternator's pulley to look for any unusual clicks or resistance for rotation. Rotate your water pump to see if it creates any noise and unusual resistance.
4) Now its time to inspect your timing belt & tensioners. Remove all covers, look for belt and cover damage. Check if your belt is tensioned properly. If everything seems alright, you'll have to remove your belt and check tensioners.

2014-11-29

Negaliu užmigti

Aš negaliu užmigti. Ne, ne naktimis - naktį miegu kaip užmuštas, nes per dieną nuveikiu galybę visokiausių reikalų. Tiesą sakant, visada vos suspėju padaryti tai, ką reikia.

Taip yra todėl, kad viduje kirba ta vairuotojo kibirkštėlė, kuriai tik duok benzino - ir užsiliepsnos. Kai tik išgirstu apie progą gerai pasivėžinti, kaip koks lošėjas dėl pokerio, imu galvoti, kaip čia sudalyvavus.

Šis savaitgalis - vienas iš tų, kuriuos galėčiau praleisti ramiai šėldamas su draugais, bet aš to nedarysiu. Bent jau dieną - vakare, kai vairuoti bus jau per tamsu, atvažiuosiu ir pas draugus. Pašėlt ramiai. O dieną aš vairuosiu. Ir šeštadienį, ir sekmadienį :)

Bet tam, kad vairuočiau, man reikia nuvažiuoti į tam tikras vietas. Vadinasi, užsidėt žieminius ratus. O tokius turiu tik vienus - Brock BCW R15 8J ET35. Tikrai tilps... aha, bet aš juk nenoriu nuimti tarpiklių! Ratus dedu, kaip priklauso, naudodamas centravimo žiedus (~13 Lt už visus, pardavėjas - autoaibė. Užsisakyt galite internetu! www.autoaibe.lt ), bet ratas kažko sukamas juda trajektorija, panašia į kometos, ant kurios neseniai vienas kietas bičas nutupdė zondą. Ir po to nusifilmavo su seksistiniais marškinėliais, iš ko kilo žiaurus skandalas, feministės jį kalė ant kryžiaus, o blaivininkai įtarinėjo, kad anas mokslininkas tuos marškinėlius apsivilko kankinamas pagirių.


Tai va, tarpiklio, kurio plotis - 25mm, storio neužtenka paslėpti ratų smeiges, ant kurių pats tarpiklis ir yra prisuktas. Todėl aš ne tarpiklius nuėmiau, o, kaip kiekvienas civilizuotas žmogus darytų, į rankas čiupau kampinį šlifuoklį ir pasitrumpinau smeiges, kad pasiplatinčiau ratų išnešimą :)


Rezultatai buvo džiuginantys, ratai užsidėjo, kaip pridera, ir dabar turiu R15 8J ET10. Tuos likusius 10 mm kaip nors norėčiau dar "atžaisti" ir pasidaryti ET0, nes... tai yra įmanoma! Vasarai būtų puikus išmatavimas. O dar puikiau būtų R15 9J ET10 :)

Bevažiuodamas namo nusprendžiau susitaupyt laiko ryte ir pripildyti baką benzinu. Į degalinę įčiuožiau kiek šonu, išsitiesinau ir... sustojau tiesiai prieš konsteblių ekipažą :) Tie labai apžiūrinėjo mano automobilį, tad stengiausi jų neišgąsdinti trumpai nufotografuodamas dienos darbų rezultatą:


Rytoj bus geresnių progų ir kampų, tad ir nuotraukų albumas pasipildys :) Iki!

2014-11-24

Dvi vietos - per mažai?

Laba diena, ponai.
Seniai nerašiau, o reikėtų. Mano klaviatūra vis dar laukia ilgo straipsnio apie Fast Lap, autosportą apskritai ir kaip į jį patekti, bet tokiam rašiniui reikia nemažai laiko :)

Žiema atėjo, dievaž. Kai prieš važiuodamas į darbą turi nugremžti šerkšną nuo stiklų, klausimų dėl metų laiko nebekyla. Lietuvoje žiema reiškia išsikrovusį akumuliatorių, naktines linksmybes apsnigtame mieste ir druskas ant kelio. Būtent dėl tų druskų mano penkiukė stojo ilsėtis šiltame garaže ir į lauką išlįs tik ypatingomis progomis.



Kadangi naktinėms linksmybėms reikia galiniais ratais varomo automobilio, o draugas Rulė įtikino, jog BMW - irgi automobilis, tai nusipirkau respektabilų e36 coupé su 1.8 103 kw varikliu. Ir pasigailėjau. Automobilis buvo tvarkingas, ratus suko pigiai, nežiūrint į tai, kad jo bako pildymas tuo pačiu rėmė Gazprom'ą. Bet aš pamėginau jį greitame slalome ir visiškai nusivyliau. Tada išbandžiau draugo BMW, kuris nuvylė dar labiau, ir išvados prisipiršo pačios - kregždė tiesiog yra apgailėtinai valdomas automobilis. O kadangi valdomumas man yra didžiausias prioritetas (išskyrus kai reikia kur nors nusivežt 8 ratus, tada prioritetu tampa Ford Focus), nusprendžiau BMW atsikratyti. Ir tai padariau per 10 minučių (ačiū Facebook ir tam pačiam Rulei!).

Be automobilio neapsieisi, tad pasiskolinau 323F BA iš brolio. Su naujais amortizatoriais ir tvarkinga pakaba šis automobilis vairuojamas daug geriau už BMW, rieda visai padoriai, bet tik nuo kalno. Dievuliau, kaip tas 1.5 motoriukas lėtai sukasi :) O ir varomi ratai tikrai neteisingi. Slapta mintis apie "free ordinary winter car" greitai išgaravo, tad šitai mazdai tespėjau pakeisti granatą ir patikrinti skysčius.

Ir tada mano garažas pasipildė winterbeater'iu - dar viena miata. Kaimynai pasukiojo pirštu prie smilkinio, kolegos darbe jos dar nematė, o žmona nusprendė, kad aš to automobilio pavasarį nepardavinėsiu :) Kodėl būtent MX5? Nes BMW man visiškai neprilipo. Ilgas, nerangus, lėtas, labai prastai valdomas. Bjaurus. Kadangi jo duris reikėjo rakinti raktu, kaskart išlipus iš jo tekdavo atsisukt ir jį pamatyti. Todėl dabar turiu normalią mašiną. Tikrai normalią! :D

Taigi, pristatau - 1992 metų 1.6 varikliu varoma, tikrai puikaus kėbulo varliaakė mažė.

Dar Regitros aikštelėje :)
Draugas Marius paskolino savo BMW ratlankius su padangomis, kad turėčiau kuo šitą miatą parvairuoti į Vilnių. Taip taip, visos mano žmonos iš Klaipėdos!
Bonusas: hardtop'as. Labai pravers ir penkiukei :)

Šis egzempliorius ilgą laiką stovėjo nejudinamas, tad prikaupė drėgmės salone - teko lupt kilimą, tą drėgmę išdžiovinti, o galimą blogą kvapą išnaikinti kilimo plovimo priemonėmis. Žmona čia padirbėjo atsakančiai :)

Sėdėsena šitoje miatoje man nepasirodė visai natūrali, vairas net dengė spidometro viršų, tad paprasčiausiai sudėjau NB standartines sėdynes su foam removal mod'u, kad atsidurčiau kuo žemiau: kaip atlikti "foam removal mod"





Ir, galiausiai, ratai! Penkiukėje viskas yra praktiška. O štai raudonoji gali sau leisti būti ne sportiška, bet gražesnė, tad žiemai iš tos pačios Klaipėdos parsivežiau Brock BCW R15 8J ratlankius. Su ET35 jie turėtų tilpti be jokių modifikacijų, bet dar pamėginsiu primatuoti 10 mm tarpiklius bent jau galui. O jei paaiškės, kad vietos visai pakanka, tai sudėsiu 25mm vienetus nuo penkiukės :)




Kadangi ratai jau buvo pradėti ruošti dažymui, teko darbus užbaigti. Nuotraukoje brock'ai yra jau sušveisti ir nuriebalinti. Gruntuoju:



Ir dažau:


Pabaigus dažymo darbus kantriai palaukiau, kol ratai gerai apdžius, nupirkau padangas ir vakare jau turėsiu galutinį rezultatą. Papildysiu :)



Seat foam removal mod

Here it is - a write-up about seat foam removal.

1. Take your seats out from your car
2. Undo metal clips that hold the lining in place (I used two pliers)
3. Roll your liner to provide access to foam
4. Cut your foam using a sharp knife (maybe razor knife?) and make the surface as even as possible. Leave some foam to save your back from pain!
5. Put your lining back using the same metal clips or zip ties.
6. Put the seats back in car.

Pictures:




2014-09-22

Kas vairuoja minivenus?

Su keletu draugų facebook'e turim bendrą chat'ą, o kadangi tie draugai nėra visai eiliniai žmonės, tai kartais kalba pakrypsta į dalykus, kuriais norėčiau pasidalinti su visais. Juk ne visų visi draugai tokie, ir ne visi turi tokius chat'us, ir facebook'e ne visi gyvena :)

Šįkart gerdamas rytinę kavą atsidariau į pokalbį įdėtą nuorodą. Ir kaipmat apsipyliau savo gėrimu iš netikėtumo - jau kas kas, bet JDM'eriai ir šiaip drifto meistrai nėra tie, iš kurių pačiame ryte tikėtumeisi Fiat Multipla nuotraukos. Galų gale, kokius jie puslapius varto, jei tokias deda? :O



Ne todėl, kad Fiat'as turi galinių langų šildymą rankoms šaltą rudens rytą. Todėl, kad Multipla mano akims yra kažkas panašaus į penkiamečio teplionę ant ką tik švariai nudažytos sienos. Nelabai suprantu, ką turėjo gerti, valgyti ar rūkyti jos dizaineriai, bet tas daiktas tikrai padarė jų galvoms neatitaisomos žalos :) O gal pagrindinis dizaineris į valdybos posėdį dėl būsimo modelio atsinešė ne savo eskizus, o vaiko, ir tą suprato tik kai visi salėje nuščiuvo? Pagal geriausias Hollywood scenarijų tradicijas!  Nežinau, bet teorijų, spėju, visokių yra prigalvota.
Iš tiesų ir nesvarbu. Atsiprašau Multiplos gerbėjų, bet iš manęs už šį tyčiojimąsi iš gamtos nuskriausto vis tiek nurašys karmos taškų :) 

Draugai nebūtų savimi, jei neturėtų kategoriškų nuomonių apie kiekvieną automobilio tipą, gamintoją bei modelį. Miatas vairuoja kirpėjai, BMW - rimti kentai, o Škodas - rimtos šeimos galvos. Kas vairuoja minivenus? Ką jie reiškia tų žmonių gyvenime?

"Vyras, 30-35 metų, dirba mechaniku, 3 vaikai, žmona - manikiūristė, dirba gretimoj laiptinėj grožio salone, gyvena jo šeima Karoliniškėse." - Egis.
Anot Egio, jie didžiausias metų šventes švenčia taip:


"Voyager ir visi Šaranai yra tavo gyvenimo pabaigos simbolis. Tipo buvau jaunas ir energingas, ir nusipirkau voyager.... Tai yra visiškas vyro gyvenimo pabaigos simbolis. Toks jau pasidavimo simbolis. Atsirado vaikų, nusipirkau voyager, ir geriu dabar alų prieš teliką." - Tomas.



Minivenas simbolizuoja, kad esi praktiškas, renki parduotuvių nuolaidų kuponus, kas antrą savaitgalį važiuoji į Gariūnus apsipirkt rugsėjui, du kartus per žiemą užsiimi poledine žūkle ir esi reikalo ekspertas, o vasarą - žuvauji prie ežero kranto, nes neįperki valties nuplaukt į vidurį. Pas tave į namus beveik niekad neateina draugai, nes vis tiek nėr ką ten veikt, o rizikos su kočėlu į pakaušį gaut - daug. Miniveno bagažinėje vežiojiesi du atsarginius ratus ir tau iš tiesų yra tiek prireikę, nes tau tikrai nesiseka gyvenime. Visuomet turi didelį Coca cola butelį ir talpą su aušinimo skysčiu, nes "niekada negali žinoti".

Tačiau nebūtinai minivenas turi būti baisus. Yra net ir siaurai sudėtoms akims gerai atrodančių daržinių ant ratų:







Tik jie visi gavo dovanų nuo kokio nors bičo, kuris nesėdėjo su alum priešais teliką. Dovanų darbą, laiką ir žaislus - pakabą, ratlankius, perdažymą. Idėjas. Gal ne visi minivenų vairuotojai perka juos tam, kad pagaliau šeimos poreikiai būtų ne aukščiau jo paties asmenybės, o vietoj jos? Galbūt ir Lietuvoje turime tokių vairuotojų, kurie dar nepasidavė ramiam gyvenimui su sočiomis vakarienėmis, adrenalino antplūdžiams nebent tik kamščiuose, nes vaikus pavėluos surinkt iš darželio? 

Autogidas sako, kad yra! Tiesa, pavargau sklaidyt paieškos rezultatų puslapius, tad spėjau aptikti tik du. Tačiau nuojauta sako, jog derėtų sakyti "net du". Dauguma minivenų autogido skelbimuose - apdulkėję, pilki, nejaukūs ir nemalonūs, kokie ir turėtų būti. 



Kur turi būt nučiuožęs žmogus, kad įsigytų daržinę, o po to ištrauktų ją iš parkingo šalia Gariūnų ir darytų tai:

Visų pirma, čia reikia daug pastangų ir ryžto. O tai - motyvacijos klausimas. Toks žmogus yra motyvuotas.
Toliau - kad pasiektum bent jau neblogą rezultatą, turi pasirinkti teisingus būdus bei sugebėti padaryti tai, ką sugalvojai. Vadinasi, žinoti, ką darai.
Kai stereotipai valdo pasaulį, pasirinkimas važiuoti kokiam nors Kaukaro žiede vietoj Gariūnų reiškia, jog jais nesivadovauji. Dar daugiau - tai reiškia, kad tavo galva ir nuosavos idėjos yra svarbesnės, nei aplinkinių nuomonė. Vadinasi, esi savarankiškas.

Taigi, kad vietoj sėdėjimo su alum prieš teliką nertų į garažą ir sukonstruotų ką nors, kas teikia malonumą sau pačiam ir yra pasigėrėtina aplinkiniams, vyrui reikia būti savarankiškam, motyvuotam,  ir žinoti, ką daro.

Tai štai, kas vairuoja minivenus - bičai, kurie pasidavė. Tu teisus, Tomai. Galbūt jie nežinojo, ką daro. Gal jiems viskas atsibodo ir kasdieniai reikalai atėmė visą motyvaciją. O gal jie tiesiog nebėra savarankiški ir sprendimai yra priimami už juos. Nebūtina vairuot miniveną, jei jau atsitiko viena iš šių nelaimių, bet jei tokį vairuoji - tai yra pats geriausias simptomas, jog artėja metas, kada savo draugelį matysi tik veidrodyje :)

Todėl kai jums, mieli skaitytojai, kyla mintys apie "ką pagalvos kaimynai" arba nesiseka įtikinti žmonos, jog senas RWD automobilis žiemai yra gera idėja, jei pajutot, kad nebežinot, ko norit, jei žinot, bet niekaip neišeina to pradėti... jei galvojat apie miniveną!
Jei taip yra, tai žinokit - pabaiga artėja. Jūs jau viena koja pasidavėt. Nebespaudžiat akseleratoriaus. Posūkyje išminat sankabą arba, dar blogiau, į kuro baką pilat baltarusišką dyzeliną.

Nepasiduokit :)